Milen här kommer jag!

Hej och återigen förlåt för bloggtorkan! Dessa baciller vi har och inte lyckas bli av med sätter käppar i hjulen för min blogginspiration. Men som jag sagt tidigare ha tålamod med mig jag kommer igen!

Jag har ett fantastiskt tips att dela med mig av idag! Dagens tips är att hitta en träningskompis! Jag tror inte att jag kan beskriva vikten av att ha någon att slita, svettas med, dela glädjen och vinsten med! Tidigare har jag alltid tränat själv av den enkla anledningen att då har jag kunnat träna när det passade mig och i det tempot det passade mig. Lite tror jag att jag varit rädd för att inte orka med i kompisens tempo och inte klara av samma grejer som kompisen. Men herre gud det är ju det som är tjusningen med utmaningen! Att utmana sig själv till att orka lite till, lite bättre och lite snabbare. Har du en träningskompis blir träningen av för då har du en tid bokad som du inte vill boka av. Har du en träningskompis har du någon som kan peppa dig när du känner dig omotiverad eller trött. Har du en träningskompis har du någon att dela glädjen med när du klarat något av dina mål och med en träningskompis så blir allting så otroligt mycket roligare!!!!

Jag riktar min innersta tacksamhet till Anna Nyström som satte igång sin träning tillsammans med mig i höstas och fick in mig på det aktiva spåret! Jag riktar min innersta tacksamhet till Jonas Eriksson som varje måndag svettas och peppar mig på Extremen på sporthallen och jag riktar min innersta tacksamhet till Margit Pettersson som springer med mig i ur och skur! Margit utan dig hade jag aldrig blivit den löparen jag är idag! Milen här kommer vi!!!! På söndag ska jag och Margit testa vår uthållighet och ge oss på årets första mil, jag ser med spänningfram emot det!!!!

Så ut och hitta er en träningskompis ni har allt att vinna!!!!

Vill även passa på att önska min bror och stora inspirationskälla Simon Williamsson all lycka till på lördag då han springer broloppet på inte mindre än 21,1 km! Jag är så imponerad över dig och jag önskar dig all lycka till!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna Nyström

Du tar väl hand om mig och sätter mig i träning igen till hösten?, då har jag en tung uppförsbacke som jag ska fixa. :)

2010-06-11 @ 12:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0