Avbrott igen....

Jag ber verkligen om ursäkt igen.... för dålig uppdatering. Nu har vi baciller i familjen igen och minstingen är inte pigg alls men nu har vi fått penicillin och bricanyl så nu hoppas vi att det ska bli bättre!

Hur som helst så tänkte jag höra om det fanns något intresse för att cykla varpen runt? Och om det finns intresse vilket datum? Om jag förstått det rätt är det cirka 42 kilometer runt och det är väl alldeles lagom att börja med. Då klarar till och med jag mig runt på min kärringahoj haha

För övrigt har jag varit otroligt motiverad till träning de senaste veckorna dock har motivationen till att hålla kosten lyst med sin frånvaro så snälla HJÄLP alla tips, recept och allt är välkommet. Hit me! I need it!!!!!

Hur går det för er andra? Jag är super nyfiken och vill gärna ha en kommentar på hur ni har det och hur det går för er. Finns det önskemål för bloggen? Många frågor nu sorry hoppas ni har tålamod med mig!

Ut i solen med er och njut! Tips på gratis vardagsmotion: klipp gräsmattan, gå med grästrimmern eller klipp häcken och rensa rabatten. (själv gick jag med trimmern i 2 timmar igår och har träningsvärk idag)


Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

jag har åxå trimmat gräs å så har jag krattat och så lekt med barn :-) dessutom så planterade vi om ett träd och en buske så det blev mycket grävning plus att jag fick gå med skottkärra och hämta matjord en bit bort mm :-)



Jag har 3,6kg kvar av mina "sista" 5 smo jag hade med i mina mål :-)



jag har även börjat gå på gymmet 1gång/vecka då chefen (sambon) gav gymkort till alla anställda :-)på friscordia på rehn, är det nån mer som bruakr träna där så säg till!



2010-06-02 @ 11:34:35
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här kommer lite recept på nyttigt och gott



Vi brukar göra foliepaket med lax och lägga på grillen (borde funka i ugn oxå)



Lägg en portionsbit lax på en bit aluminiumfolie. Lägg i kryddor och örter. ex.färsk basilika, oregano, gräslök, lite salt, ev citronpeppar, eller pressad citron (vi brukar ta lite vad som finns) smula över lite feta ost och en skvätt olivolja. vik ihop foliepaketet och släng på grillen (eller in i ugnen) Blir super, super gott!! Lite pressad potatis brukar vi äta till, brukar även passa barnen.



Sen har jag en halloumi/melonsallad att bjuda på. Vette sjutton hur mager en halloumi är?? men men:

1pkt halloumiost

olivolja

svartpeppar

3 små meloner (ex nätmelon)eller honungsmelon

1 rödlök

2msk rostade pinjekärnor

100g ruccola



dressing:

pressad citronsaft

lite olivolja

salt och peppar



skär halloumin i skivor, stek dem och blanda sallad med melonbitar och ruccola. Mums!



Har lyckats gå ner de 4 kg som jag satte upp som mål, tack vare att jag blev så träningstaggad!! Nu siktar jag in mig på att hålla i träningen och ta 3kg till. Det får ta den tid det tar.



Jag är jättegärna med på att cykla runt Varpen. Första veckan i juli??



2010-06-02 @ 22:10:23
Postat av: Nina

Hej!! Jag har börjat hårdköra denna vecka och jag kommer att väga mig på måndagar. Jag ville vänta tills jag slutat amma innan jag gjorde nåt drastiskt åt kosten. Men nu är jag supertaggad. Jag har en massa goda recept, mellanmålstips: 1 dl keso, hallon, lite rostade nötter och ringla lite honung på toppen. Supergott. Glasssubstitut: 1 dl kesella 1%, 1 dl frysta hallon, 1-2 tsk honung alt. sötningsmedel. Kör i mixer, och vips har du en supergod och nyttig glass.



Jag är gärna med och cyklar varpen runt,för mig passar det bäst en helg, då Per kan ta hand om kidzen.

2010-06-04 @ 23:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0