Hannas resa

När Hanna anmälde sig till utmaningen skrev hon till mig att hon sedan januari 2010 redan gått ner 15 kilo! Jag blev så otroligt imponerad och bad henne berätta hur hon gått till väga. Idag fick jag mail med hennes berättelse. Läs och låt dig inspireras och motiveras. Hanna du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb. Stort grattis och lycka till framöver!


Min resa.
 
Okej man ska väl vara brutalt ärlig mot sig själv, efter mina två graviditeter så vägde jag i oktober 2009 97,7kg och hade ett BMI på 31! Jag fick se kort på mig själv och mådde dåligt över vad jag såg så jag började gå långpromenader ett par gånger i veckan och sakta så tappade jag 3kg fram till jul. Men det behövdes mer för att tappa allt extra bagage som jag släpade runt på.
 
10 Januari 2010, för 3 månader sen alltså, så bestämde jag och min sambo oss för att det fick vara nog, vi gick med i viktväktarna online, köpte en kokbok från dem och la upp en plan. Det är otroligt motiverande när man har sin sambo med på resan också och även han har gått ner massor, (över 20kg)
 
*Ingen alkohol på vardagar
*Inget socker i kaffet
*En onyttig dag i veckan då vi fick äta en pizza eller dyl.
*Ingen hämtmat alls övriga dagar
*Ingen läsk alls
*Dricka vatten till alla måltider
*Mera frukt och grönt
*Laga viktväktar mat 2-4 gånger per vecka och då även få rester till luncher
*Mera promenader
*Inge godis eller annat onyttigt
 
Genom att använda oss av viktväktarnas sida så lärde vi oss mycket om att lyssna till våra hungersignaler, minsk ner på portioner, ibland så äter man ju nått som är sååå grymt gott så man vill ta en liiiten portion till fastän man egentligen är mätt. Inget mera sånt helt enkelt. Man ska se till att dricka mycket vatten, 1,5-2L om dagen och försöka äta ltie frukt och grönt som mellanmål så man inte blir vrålhungrig till middagen å vräker i sig då. Helt enkelt sunt förnuft.
 
Jag köpte även en begagnad crosstrainer för 500kr på blocket som jag har använt när vädret var alldeles för dåligt, jag går om det regnar lite eller om det är lite kallt men om det är -25 å snöstorm då blev det crosstrainern :-) så just nu används den nästan ingenting alls för nu vill man ju ut i det härliga vårvädret.
 
Mina första 3 månader efter våra nya regler tappade jag 15kg och vi är inte sådär grymt strikta utan nån gång har vi väl lyxat oss med en liten bit choklad men det får inte bli för ofta helt enkelt. Nu väger jag under 80 å ska ner till 75kg först å främst å sen står siktet på en slutvikt på 70kg :-) Nu är jag ofta ute å går nästan varje dag och i minst 60 minuter, jag har fått otroligt mycket bättre kondition och ska nu unna mig ett par nya fina gympadojjor!
 
///Hanna Larsson

Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Du har varit så grymt duktig min vän! Keep it up! :-) Kram Maria.

2010-04-21 @ 14:57:22
URL: http://www.trastegirl.blogspot.com
Postat av: emma

Va duktig du är och har varit!!

2010-04-22 @ 09:53:11
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Anonym

Vad duktig du är! Vilket jobb du har gjort!!

2010-04-22 @ 10:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0